És un document escrit on de forma sistematitzada s'exposa el projecte empresarial que es vol desenvolupar.
Característiques:
- Serveix com a “targeta de presentació” per a tercers. És requerit per institucions i organismes oficials: institucions financeres, Administracions per a atorgar ajuts i subvencions, etc.
- Facilita l'anàlisi de la viabilitat de l'empresa. Val la pena crear l'empresa?
- Redueix les possibilitats de fracàs del negoci
- Obliga a planificar i pensar en el futur, (no improvisar)
- Introdueix en els conceptes de gestió empresarial
- Ajuda a familiaritzar-se amb els conceptes de gestió administrativa: tràmits, obligacions fiscals, etc
Objectius:
- Identificar, descriure i analitzar una oportunitat de negoci, ajuda a concretar i millorar la nostra idea
- Examinar la viabilitat tècnica, econòmica i financera: ens dóna informació sobre la conveniència de posar en marxa l'empresa
- Planificar les fases del procés de creació de l'empresa
Contingut del Pla d'Empresa:
- Presentació general idea de negoci
- La persona o l'equip emprenedor
- La producció o prestació del servei
- Pla comercial
- Pla d'organització - Pla jurídic fiscal
- Pla econòmic – financer
- Annexos
10 raons per fer el Pla d'Empresa