Del 10 de setembre al 23 d'octubre, la Rectoria Vella de Sant Celoni acollirà l'exposició Anem a la Fontana, una mostra col·lectiva de 7 artistes multidisciplinars que s'inspiren en diferents faules de l'escriptor francès Jean de La Fontaine per presentar la seva obra. La mostra parteix d'una faula en comú, la Cigonya i la guineu, que tots els artistes interpreten i la resta és lliure. Els materials emprats són ben diversos segons la disciplina de l'artista: dibuixos, ceràmica, pintura, grafits, fotomuntatges... La mostra també presenta diferents edicions del llibre editat el segle XVII.
En la presentació, la regidora de Cultura, Júlia de la Encarnación, va agrair el treball de tots els artistes, quatre dels quals són del Baix Montseny, i especialment a Martí Pey com a impulsor del projecte. Martí Pey va parlar de Jean de La Fontaine com "el més gran de tots els que s'han dedicat a escriure faules" i va argumentar l'elecció per la seva universalitat. Segons Pey, l'exposició és "un homenatge a l'escriptor que en el seu moment va dir parlant de les faules: em serveixo dels animals per instruir els homes".
Marduix Titelles ha creat un espectacle de titelles a partir de 15 faules i contes galants que representarà els dies 17 de setembre i 1 d'octubre a les 7 del vespre a l'ermita de Sant Martí del Pertegàs. Segons van explicar Jordi Pujol i Joana Clusellas de Marduix, "les faules les entenen petits, mitjans i grans, hi ha una lectura per a tothom". Per a l'espectacle han creat una escenografia especial i unes siluetes a partir dels dibuixos de Martí Pey.
La inauguració de l'exposició tindrà lloc dissabte 10 de setembre a les 7 i el col·lectiu d'artistes comentarà l'exposició el dissabte 1 d'octubre a partir de les 5 de la tarda. L'horari de visita és dissabtes i feiners de 5 a 8 del vespre, diumenges i festius de 2/4 de 12 a 2 del migdia i de 5 a 8 del vespre a la Rectoria Vella de Sant Celoni.
Artistes participants a l'exposicióClaude Famechon
Cofundadora del Grup Structure-Espace de Moly Sabata, Centre d'Art patrocinat per la vídua del pintor cubista Albert Gleizes. Estudia Belles Arts a Nice i Marseille. Dues participacions a la Biennal de Tapisseria de Lausanne. Exposicions amb el Grup a Toulouse, Albi i Chambéry. Participació a l'Art i l'Escriptura: Boris Vian a St. Cyr-Le-Châtoux.
Ramon Galí
Ingressa a l'Escola Massana on aprèn dibuix i gravat entre els anys 1963 i 1968. Col·labora amb Martí Pey en la realització dels films d'animació La línea i El centpeus, i els audiovisuals La música sense instruments i Montserrat. La paret dels Diables. És aparellador i arquitecte per la UPB. Li agrada el dibuix, pel qual té facilitat; l'arquitectura l'apassiona, hi té la professió, i podem dir que la seva autèntica vocació és la pintura.
Martí Pey
L'any 2005, quan va exposar a la Rectoria Vella, afirmava que ja devia portar 14.437 dies des que va començar a dibuixar, amb el llapis a la mà. Sis anys més tard, la tinença del llapis deu haver augmentat a 16.627, si no s'ha equivocat en els seus càlculs.
Carles Puche
Membre de la Institució Catalana d'Història Natural i de l'Associació Catalana de Comunicació Científica. Des de l'any 1982 imparteix classes d'il·lustració científica ininterrompudament en diferents entitats i universitats. Ha publicat a National Geographic, Enciclopèdia Catalana i a publicacions de la Càtedra de la Divulgació de la Ciència de la Universitat de València i l'Institut Botànic de Barcelona.
Glòria Auleda
Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, amb dues beques Erasmus a Win¬chester i Leeds (Anglaterra) i certificat de suficiència investigadora (previ al doctorat). Ha obtingut diversos premis d'escultura i ceràmica. Ha fet exposicions a diverses poblacions del Vallès, Barcelona, Madrid i La Borne (França). Actualment és directora del taller/escola de ceràmica JORCA i professora de visual i plàstica (ESO).
Xavi Plana
La lectura des de ben petit de quantitats ingents de tebeos, el consum de milers i milers d'hores de TV i les joguines van formar els seus gustos estètics. La dedicació a la pintura, la il·lustració i els còmics no l'han rescatat de la misèria. Per aquesta raó s'ha vist obligat a fer les més diverses activitats entre les quals destaca l'autoedició de revistes i còmics estranys i, sobretot, la de repartidor de pizzes a domicili, fet que el va fer posar en dubte la teoria de la relativitat.
Joana Vilela
De nacionalitat portuguesa. Artista jove només per l'edat, madura per les seves obres: reflexionades, ben executades i amb gràcia. No és una promesa, és una realitat. Tres par-ticipacions en l'Art i l'Escriptura a St. Cyr-Le-Châtoux: Prévert, Brassens i Vian.
Actualment estudia a la facultat d'art de l'Ontario College of Art and Design de Toronto (Canadà). Ha exposat a Barcelona, Ginebra i Toronto.