La Policia Local i els Mossos d'Esquadra han identificat aquest dimecres 17 d'agost a dos joves per ser presumptament els autors de la crema de més d'una desena de contenidors dels últimos mesos a Sant Celoni. Durant la nit de dimecres s’han cremat en diversos lloc del municipi 12 contenidors d'escombraries, que s'afegeixen als 17 que es van cremar durant el mes de juny, i els 11 durant el mes de juliol. Gràcies a la col·laboració de diversos veïns, aquest matí la Policia Local ha pogut localitzar un dels joves, menor d’edat i veí de Sant Celoni, que ha resultat detingut i imputat per un delicte de danys, pels que haurà de respondre davant la Fiscalia de Menors de Barcelona.
Per part del cos de Mossos d’Esquadra s’ha identificat un altre jove, presumptament participant dels fets, i no es descarta que se n’hi puguin afegir més durant els propers dies.
Aquests fets, que sumen un total de 50 contenidors cremats durant els mesos d'estiu, suposen una despesa pública de més 20.000 euros, als que cal afegir-hi la feina que ha representat pels cossos de seguretat i els serveis de neteja del municipi.
L'Ajuntament de Sant Celoni està preparant una campanya de civisme motivada per les pròpies demandes de la ciutadania a través del servei de Queixes, Suggeriments i Incidències, que inclourà tota mena de males pràctiques des dels excrements dels animals domèstics, a sorolls, neteja i actes vandàlics com el que ens ocupa. Una comissió integrada per diversos serveis municipals com seguretat, educació, comunicació o espai públic hi treballa des del mes de juliol i ja s'han incorporat 3 agents cívics, a banda d'un nou canal per a comunicar incidències a través d'una aplicació al mòbil.