Escut Ajuntament

04/05/2026

Scrabble

L’alumnat de Sant Celoni ha assolit resultats molt destacats a la final del XVII Campionat de Scrabble Escolar dels Països Catalans, celebrada el passat 28 d’abril a les Cotxeres de Sants de Barcelona. Totes les parelles participants del municipi en la categoria de 1r i 2n d’ESO s’han situat per sobre de la meitat de la classificació, en una competició que ha reunit 270 alumnes d’arreu dels territoris de parla catalana.

En aquesta categoria, amb un total de 94 parelles, els equips celonins han demostrat un alt nivell competencial en llengua catalana, amb diversos resultats destacats entre les primeres posicions:

  • Segon premi per a Sergi Trujillo i Miquel Martí, de l’Institut Escola La Tordera, amb una puntuació total de 1.000 punts (300 punts per ronda)
  • Tercer premi per a Bernat Fradera i Adrià Falip, de l’Escola Cor de Maria
  • Quarta posició per a Marc Molina i Marc Barnils, de l’Escola Cor de Maria

La participació al campionat ha estat possible gràcies al projecte local MOTCELONI, impulsat per la Comissió de llengua, els referents CLICS dels centres educatius i l’assessor LIC del Departament d’Educació. Aquesta iniciativa té com a objectiu fomentar l’ús del català entre l’alumnat com a llengua de comunicació, cohesió i aprenentatge, tant dins com fora de l’aula.

L'scrabble és una eina educativa que permet treballar el vocabulari, el pensament lògic i estratègic i les habilitats socials, reforçant l’aprenentatge de la llengua d’una manera lúdica i participativa.

La regidora de Política Lingüística, Montse Sendra, ha valorat molt positivament els resultats i ha expressat la voluntat de donar continuïtat al projecte MOTCELONI com a exemple de col·laboració entre centres educatius, Ajuntament i Departament d’Educació.