Sant Celoni ha acollit aquest dimarts al matí la presentació de Pimec Baix Montseny, una nova agrupació empresarial que permetrà dinamitzar un espai associatiu propi amb les empreses del territori, fomentar la seva participació i reforçar la interlocució amb les administracions i els agents socioeconòmics locals. Així mateix, la iniciativa permetrà identificar necessitats, reptes i oportunitats que es tradueixin en accions concretes per afavorir la competitivitat del teixit productiu del Baix Montseny.
Pimec Baix Montseny vol esdevenir un espai de trobada, participació i treball conjunt des del qual impulsar iniciatives que contribueixin al desenvolupament econòmic i empresarial del territori.
Amb aquesta nova agrupació, Pimec també vol reforçar la veu de les pimes del Baix Montseny davant les administracions i contribuir a abordar qüestions estratègiques per a les empreses, com les infraestructures i la mobilitat, la disponibilitat de talent, la formació, la digitalització, la transició energètica, la simplificació administrativa o la millora dels polígons i espais d’activitat econòmica.
L’acte de presentació s’ha celebrat aquest dimarts, 22 de setembre de 2026, a Can Ramis i ha comptat amb la participació de l’alcalde de Sant Celoni, Eduard Vallhonesta, qui ha destacat que “el Baix Montseny té un teixit econòmic divers i potent, amb un pes molt important de les petites i mitjanes empreses, el comerç, els serveis, la indústria i l'emprenedoria. Des dels ajuntaments treballem per estar al costat de qui genera activitat i ocupació, escoltant les seves necessitats i facilitant, des de les nostres competències, el desenvolupament dels seus projectes”. Vallhonesta ha valorat la constitució de PIMEC Baix Montseny com “una oportunitat per reforçar la col·laboració, generar noves sinergies i sumar capacitats i recursos en benefici del teixit econòmic i del conjunt del territori”.
Per la seva part, la presidenta de Pimec Baix Montseny, Cristina Gutiérrez, ha manifestat que “volem que Pimec Baix Montseny sigui un espai de referència i de trobada per a les pimes i les persones autònomes del territori, que ens permeti escoltar de primera mà les seves necessitats i transformar-les en propostes i accions concretes”. En aquest sentit, ha remarcat la voluntat de “fer xarxa, generar noves oportunitats de col·laboració i treballar conjuntament per donar resposta als reptes específics del Baix Montseny, posant en valor el potencial i la diversitat del seu teixit empresarial”.
La presentació també ha comptat amb la intervenció de la presidenta de Pimec Vallès Oriental, Àngels Subirachs, qui ha destacat “el Baix Montseny compta amb un teixit empresarial divers i amb un important potencial econòmic que cal posar en valor”. En aquest sentit, ha assenyalat que “la nova agrupació ens permetrà reforçar la vertebració empresarial del territori i sumar la seva realitat i les seves prioritats a l’agenda del conjunt de la comarca”.