Escut Ajuntament

Camerinos - Teatre

A qui va dirigit:

Camerinos: alumnat nascut entre 2009 i 2008. 14 places.

Descripció: 

El Teatre és una eina excel·lent per al desenvolupament personal i l'adquisició d'habilitats socials així com per la  formació integral dels alumnes: coneixement d'un mateix, seguretat personal, capacitat d'observació, expressivitat, domini del cos i de la veu, treball en equip, responsabilitat, disciplina del rigor, creativitat, escolta activa... a través del teatre ens permetem aflorar temes que ens preocupen, ens remouen o ens emocionen.

Sempre a partir del joc i la força creativa del grup treballarem els diferents aspectes:

Veu i Cos: Conèixer diferents formes de preparar la veu i el cos. Treballar dins la inseparable connexió d’aquests dos instruments i descobrir les seves múltiples possibilitats.

Veu: l’actor ha de dominar per una banda una bona dicció, però també la capacitat de construir un bon discurs ”l’art d’expressar-se, de parlar en públic”. Per tant preparem la veu a partir de la relaxació, la respiració, l’articulació, la claredat, la projecció i la col·locació del to; la precisió del text i la manera de dir-lo i la coherència argumental.

Cos: el cos és el principal instrument de l’actor i l’actriu. Aprendrem diferents formes de preparar-lo, descobrir-lo i relacionar-nos amb els altres a través d’ell. Treballarem l’energia individual i de grup, la construcció de personatges i diferents actituds físiques.

Bases del joc: utilitzem el joc com a mitjà adient per la introducció al teatre. Conèixer, descobrir, observar, explorar i desinhibir-se. Desenvolupar habilitats per fer ús de la capacitat dramàtica sobre l’escenari. 

Improvisació: a través de la improvisació fomentem el diàleg i l'imaginari. Aprenem a defensar una idea pròpia, amb un discurs coherent. 

Creació: fomentar la capacitat creativa del jove implicant-lo a participar en una creació col·lectiva; des de l'idea inicial a la seva escenificació i representació.

Camerinos 23.24

Camerinos 23.24(2)

Tornar a l'oferta formativa