Escut Ajuntament

21/09/2021

El consistori segueix negociant la cessió de més habitatges per promoure l´accés a un habitatge digne i assequible

habitatge socialAquest dilluns 20 de setembre, s'ha signat un conveni de col·laboració de l'Ajuntament de Sant Celoni amb SAREB, la Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària per poder disposar de 9 pisos durant 4 anys, prorrogables fins a 4 anys més per destinar a lloguer social. Durant aquest temps, el consistori passarà a gestionar-los a través del pagament de lloguers socials. La Renda que pagaran els inquibilins s'ajustarà al seu nivell d'ingressos, de manera que el preu que paguin les famílies sigui assequible, d'acord amb els ingressos que percep la unitat familiar.

D'altra banda, despeses com l'assegurança, contribucions a la comunitat i reparacions extraordinàries correspondran a SAREB, mentre que el consistori assumirà les que tenen a veure amb la gestió dels habitatges, així com del seu manteniment ordinari, mesures per la prevenció d'ocupacions il·legítimes, Impost de Béns Immobles (IBI) i altres tipus de despeses.

L'objectiu del consistori al signar aquest conveni no és altre que contribuir a ajudar les persones en situació de vulnerabilitat social que necessiten un allotjament digne i assequible. Durant els darrers anys s'ha fet cada vegada més evident les dificultats amb què es troben les administracions locals per poder donar cobertura a la manca d'habitatge.

El consistori continuarà les negociacions amb SAREB per disposar de més pisos per seguir donant resposta a la mancança que pateixen les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica i social. La signatura del conveni arriba després de mesos de treball.