Què és?
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.
La cèdula s’anomena:
Les dades que consten a la cèdula són:
A la cèdula no figura el nom de la persona propietària. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat d’un habitatge, amb independència del seus titulars o ocupants.
És obligatori tenir-la?
La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d’exoneració que preveu la normativa vigent). També és necessària per a donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis, i amb la llei 18/2007 és sancionable el fet de no tenir-la.
L'atorgament de la cèdula d'habitabilitat no suposa la legalització de les construccions pel que fa a l'adequació de l'ús d'habitatge a la legalitat urbanística.
Com s'aconsegueix?
Cèdula d'habitabilitat de segona ocupació -Tramitació per l'OLH
Documentació a aportar per el sol·licitant:
• Certificat d´habitabilitat segons model oficial, subscrit per personal tècnic competent i registrat pel respectiu col·legi. A la part superior d'aquest mateix certificat hi ha la sol·licitud de cèdula de 2a ocupació.
Col·legi Oficial d´Arquitectes de Catalunya, telèfon 93 301 50 00 , www.arquitectes.cat
Col·legi Oficial d´Aparelladors i Arquitectes Tècnics, telèfon 93 240 20 60, www.apabcn.cat
Cèdula d'habitabilitat de primera ocupació
La documentació que s´ha d´adjuntar a l´imprès oficial de sol·licitud emplenat i signat , segons els diferents supòsits, és:
1.- Nova construcció i gran rehabilitació:
- Fotocòpia de la llicència municipal d´obres o document equivalent.
- Original del certificat final d´obres i habitabilitat, signat pel personal tècnic competent i visat pel col•legi professional respectiu.
- Certificat de compliment del Programa de Control de Qualitat (original).
- Fotocòpia de la llicència municipal de primera ocupació o la sol·licitud d´aquesta.
2.-Canvi d'ús:
- Fotocòpia de la llicència municipal d´obres de canvi d'ús.
- Original del certificat final d´obres i habitabilitat, signat pel personal tècnic competent i visat pel col·legi professional respectiu.
- Projecte visat per l´Ajuntament i original del certificat del Programa del Control de Qualitat en cas de modificació d´estructura i/o façana.
- Fotocòpia de la llicència municipal de primera ocupació o la sol·licitud d´aquesta.
3.- Legalitzacions:
A.- Habitatge/s anteriors a l'1 de gener de 1989:
- Còpia del certificat municipal amb l´any de construcció de l'habitatge.
- Original del certificat acreditant la solidesa, signat pel personal tècnic competent i visat pel col·legi professional respectiu.
- Fotocòpia de la llicència municipal de legalització de l´habitatge.
- Certificat d´habitabilitat, segons model oficial, subscrit pel personal tècnic competent i visat pel col·legi respectiu.
B.- Habitatge/s posteriors al 31 de desembre de 1988:
- Original del certificat de compliment del Programa de Control de Qualitat.
- Original del certificat de solidesa, signat pel personal tècnic competent i visat pel col·legi professional respectiu.
- Fotocòpia de la llicència municipal de legalització de l'habitatge
- Certificat d´habitabilitat, segons model oficial, subscrit pel personal tècnic competent i visat pel col·legi respectiu.
4.- Subdivisions:
Dues sol·licituds: una obra nova – una habitatge usat
Quin cost té?
El cost de tramitació a càrrec de l´OLH és gratuït, hi ha unes taxes de la Generalitat .-€.
El cost del certificat d´habitabilitat el dictamina el tècnic col·legiat.
Més informació.
A la Oficina Local d'Habitatge
al web de la Generalitat
i al decret d'habitabilitat Decret 141/2012 de 30 d'octubre