El diumenge 19 de desembre, l'alcalde de Sant Celoni, Francesc Deulofeu va fer entrega dels premis als guanyadors del 1r Concurs de fotografia Bosc, cuina i patrimoni. En aquesta primera edició del concurs organitzat per l'Oficina de Turisme de Sant Celoni s'hi van presentar més de 30 fotografies.
Els primers premis de cadascuna de les tres categories participants consistien en un sopar i una nit d'hotel amb esmorzar a l'hotel Cal Batlle de Sant Celoni. Els segons premis estaven patrocinats pels restaurants La Parra i El Cruce de Sant Celoni que van oferir als guanyadors un sopar per a dues persones. I als guanyadors del tercer premi se'ls va obsequiar amb un llibre del cuiner Santi Santamaria, del restaurant El Racó de can Fabes. Tots els guanyadors gaudiran també d'un abonament per a la temporada de teatre, música i dansa A l'ateneu.
Les fotografies guanyadores es poden veure al web de l'Ajuntament i totes les fotografies participants estaran exposades a l'Oficina de turisme durant les festes nadalenques.
Categoria Bosc:
1r: Claror, de Jordi Novell
2n: La riera de Gualba, de Susanna Cobos
3r: Marina Baixas
Categoria Cuina:
1r: Amor a la cuina, de Laura Llopis
El segon i tercer premi van quedar deserts.
Categoria Patrimoni:
1r: Pont trencat arc gòtic d'Àngel Gallardo
2n: Dinàmic, de Daniel Florin
3r: La torre de la Força, de Jaume Coris
Durant l'acte, es van presentar les dades del primer semestre de funcionament de l'Oficina de turisme que des de la seva inauguració a finals del mes de maig ha atès prop de 1400 visitants. D'aquestes dades, destaquen els visitants de mitjana edat (de 30 a 50 anys: 822, un 60%). Pel que fa a la procedència, el 30% són de l'àrea metropolitana de Barcelona i, en segon lloc, de Sant Celoni mateix (26,5%). En aquest sentit, cal destacar les 66 persones procedents de França o les 51 de la resta d'Europa i les 14 de la resta del món. El principal motiu és la visita als parcs naturals (28%), seguit de la visita al municipi (20%) i, a continuació, la visita a l'oficina en sí, que també ha despertat molta curiositat (13%). D'aquestes 1.395 persones, el 73% hi ha acudit amb amics o família, el 16,5% sols i el 10,5% en grup organitzat. Malgrat que aquestes xifres són molt positives, cal tenir en compte que només 181 dels 1.395 visitants han pernoctat a Sant Celoni.
En el marc del lliurament dels premis del Concurs de fotografies, es va presentar també el nou web de turisme que s'ha adaptat a la marca turística Sant Celoni. Bosc, cuina i patrimoni i s'ha estructurat al voltant de quatre grans apartats per facilitar als visitants la recerca de la informació bàsica sobre l'oferta turística i cultural de Sant Celoni, l'oferta gastronòmica i d'allotjaments i la informació pràctica.