La inscripció en el Registre Municipal d'Entitats obliga a les entitats registrades a notificar la variació de dades registrals quan es produeixin, mitjançant una sol·licitud de modificació al Registre.
LES ASSOCIACIONS HEU DE COMUNICAR AL REGISTRE, DE MANERA OBLIGATÒRIA
Canvi de nom
El canvi l'hem d'aprovar per assemblea general amb majoria qualificada. Un cop aprovat el nou nom és necessari que presentem la següent documentació:
Canvi de domicili
Pot ser que en el moment de la constitució de l'entitat encara no s'hagi determinat el lloc físic on l'associació ens establirem i rebrem les notificacions, inclús, el domicili pot ser el d'una de les persones membres de la junta directiva. Tan aviat com hi hagi domicili definitiu procedirem el canvi en els estatuts i la seva inscripció al Registre d'associacions.
El canvi de domicili el podem aprovar per acord de junta directiva o per acord d'assemblea i l'hem d'acompanyar amb el comprovant:
Modificació dels estatuts
Una situació habitual a les entitats és que s'hagi de fer alguna modificació d'estatuts, sigui per canviar alguna qüestió concreta o per desenvolupar algun tema que prèviament només s'havia esmentat o no s'havia detallat prou. Totes les modificacions d'estatuts s'han d'aprovar en assemblea general per la majoria determinada als mateixos, la qual sempre és qualificada, és a dir, que no n'hi ha prou amb majoria simple.
Una vegada aprovat el canvi és necessari presentar:
Canvi de la Junta directiva
La Junta directiva l'hem de formar un mínim de tres persones amb dos càrrecs obligatoris, que són el de presidència i secretaria. La composició i durada està determinada en els estatuts de l'entitat i, una vegada finalitza la vigència del mandat, hem de procedir a la renovació de les persones membres. Cal tenir en compte que les persones que ocupem el càrrec a l'òrgan de govern, sempre i que els estatus no diguin el contrari, poden ser reelegides.
La nova junta ha de ser escollida en assemblea general, on totes les persones sòcies han de poder votar l'opció que considerin més adient.
Una vegada aprovada la nova junta és necessari que presentem:
Dissolució de l'entitat
Hem d'acompanyar-lo amb el següent comprovant:
Per comunicar la modificació de dades o la dissolució d'una entitat o associació, ho heu de fer digitalment adjuntant aquest formulari aquest formulari a una instància genèrica que trobareu a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, a aquest enllaç.