Inici / De Sant Celoni a Calella

Senyalització: senyalitzada
Durada: 3 h
logo bicicleta

Aquest itinerari és un recorregut de travessa pel massís del Montnegre, parc natural de boniques contrades situat a cavall entre el Montseny i el Corredor, la Tordera i el mar. Trajecte llarg, encara que de suau pujada. Hi ha senyalitzacions diverses durant el recorregut.

mapaEs pot utilitzar el tren com a mitjà de transport, tant d'anada com de tornada. O, si no, cal tenir un cotxe de suport a Calella per tornar al punt de partida.
El km 0 és a l'estació de tren de Sant Celoni (RENFE), on s'arriba per l'autopista AP-7, sortida 11. S'agafen els carrers que duen cap al nord-est. Pel de Roger de Flor es passa la via per sota i es surt a la carretera C-35 (km 2,05). Es travessa i es pren la pista per l'altra banda. Es passa una caserna de bombers i, per la pista principal, l'itinerari es dirigeix a Sant Martí de Montnegre ascendint, regularment i llargament, ja dins dels límits del parc natural. Al km 6,3, després d'un petit descens, es deixa a la dreta el trencant de Can Riera. Es continua pujant.
km 11,6. Trencant a Sant Martí de Montnegre, molt bonic i interessant de visitar. Després es continua amunt, ara més planerament, tot deixant diversos trencalls secundaris a l'esquerra. Al km 14,4 hi ha una desviació a l'esquerra que indica "Hortsavinyà-Calella". Es pren, es deixen dos trencants a l'esquerra i es passa la font de la Brinxa.
Al km 18,5 s'és al coll de Benet. S'agafa el camí de l'esquerra per fer cap a Hortsavinyà, on hi ha un centre d'interpretació del Parc Natural del Montnegre i el Corredor (km 20,5). L'itinerari retorna després al coll i continua pujant per la dreta enmig d'un sector urbanitzat. A partir d'una placeta (km 22,9) es traspassa la carena i, poc després, es baixa fortament.
A sota es veu la costa i Calella. Al km 26,9 es deixa l'accés a una urbanització i es continua per l'esquerra, durant un curt tram de pujada, fins al coll de les Tres Termes (km 27,5). La pista baixa, torna a remuntar un segon collet i desemboca a la carretera BV-5126 que du a Calella. Ja pels carrers de la població es fa cap a l'estació de tren (km 36,3). Fi de l'itinerari.

Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina