Inici / Cultura / Cal registrar els llibres de l´Associació?

En data 15 de juliol de 2005, s´ha publicat la Llei 11/2005, de 7 de juliol, de modificació i derogació parcial de diverses lleis relatives a entitats públiques i privades en matèria de personal (DOGC número 4427).
En virtut d´aquesta llei s´han modificat, entre d´altres, la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions i la Llei 7/1997, de 18 de juny, d´associacions.

Aquestes modificacions han provocat la no-obligatorietat de legalitzar els llibres per part de les fundacions i les associacions inscrites en el Registre corresponent del Departament de Justícia. En funció d´això, el Departament de Justícia deixa de tenir la potestat de legalitzar els llibres de les entitats jurídiques abans esmentades.
Per tant, aquelles entitats que decideixin, de forma voluntària, legalitzar els seus llibres de comptabilitat i d´actes, hauran de dirigir-se al Registre Mercantil (Gran Via, 184, 08004 Barcelona, telèfon 93 508 14 44).

I, una vegada creada, quines obligacions tenim?
Tenir al dia i a disposició de les persones associades els llibres de l´associació.

Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina