02/03/2018

El govern municipal de Sant Celoni (PDeCat i ERC) aprova el pressupost 2018 amb el suport del PSC

Ple municipalSant Celoni ha aprovat inicialment el pressupost municipal per l'any 2018 al Ple municipal celebrat aquest dijous 1 de març. En total els comptes pugen fins els 21,5 milions d'euros, un  9,5 % més que l'any passat, i contemplen inversions per valor de 3,5 milions.

El pressupost ha comptat amb els vots a favor dels 7 regidors del PDeCat i 1 d'ERC que formen l'equip de govern i dels 4 del PSC mentre que la CUP i ICV han votat en contra. El pressupost es va traslladar el mes d'octubre a tots els grups municipals perquè hi fessin les seves aportacions i finalment ha comptat amb l'acord del PSC.

L'alcalde Francesc Deulofeu ha destacat que es tracta d'un pressupost social, clarament destinat a les persones seguint el Pla de Mandat 2016-2019. En aquesta línia, el pressupost aprovat suposa un increment respecte el 2015 del 23,7 % en serveis socials, un 48 % en Promoció econòmica, un 13,3 % en Educació, un 16 % en Cultura i un 11 % en Espai públic.

Això és possible gràcies a què durant aquest darrers 3 anys hi ha hagut un augment dels ingressos d'1,2 milions d'euros i la disminució d'algunes partides com per exemple els 323 mil euros de despeses financeres per la baixada de l'endeutament i la disminució dels interessos o la baixada d'un 5 % en el consum de llum i gas gràcies a un important esforç realitzat d'estalvi energètic i sostenibilitat que ha permès contrarestar l'increment tarifari registrat, sobretot de l'electricitat.

Entre les principals prioritats i novetats per aquest 2018 destaca:

Eix estratègic 1: Un poble bonic i agradable

  • 120 mil euros per millorar la recollida d'escombraries que permetrà entre altres millores, incrementar en un 50 % el servei de reforç diari, netejar a fons les zones dels contenidors, doblar la recollida porta a porta de paper i cartró als comerços i establiments, 9 punts de recollida selectiva d'oli vegetal, 7 noves minideixalleries, i el servei concertat via telèfon de recollida de voluminosos.
  • Millores a les instal·lacions esportives: 355 mil euros per millorar el Camp de futbol amb la renovació de la gespa, millora del drenatge i nou material, 80 mil euros per convertir el Pavelló 11 de Setembre a 3 pistes i polir i repintar el parquet, 157 mil euros per millorar el clima del Centre Municipal d'Esports Sot de les Granotes i polir i repintar el parquet del pavelló, 43 mil euros per fer i renovar tancaments a les pistes de barri, 29 mil per millores a les Pistes d'atletisme, 311 mil euros per cobrir les pistes poliesportives de la Batllòria.
  • 203 mil euros per fer les obres d'arranjament del Passeig Francesc Fullà (Xumbo), un projecte consensuat amb els veïns.
  • 184 mil euros per continuar millorant l'accessibilitat a les cruïlles i els asfaltatges de carrers
  • 28 mil euros per instal·lar cautxú als jocs infantils de la plaça Comte del Montseny
  • 58 mil euros per remodelar el Parc del camí Ral de la Batllòria
  • 178 mil euros per acabar les obres del Cementiri de la Batllòria i aconseguir garantir l'accessibilitat a tot el recinte.

Eix estratègic 2: Un poble viu i amb oportunitats

  • 70 mil euros per ajudar en temes d'habitatge a les famílies del municipi que ho requereixin
  • 64 mil euros més per poder ampliar i millorar el suport psicoterapèutic a joves fins a 18 anys, ampliar els recursos del servei de tractaments d'addiccions El Tritó, ampliar el Servei a la Dona i engegar un nou Servei de mediació comunitària
  • 102.500 euros per millorar l'accés dels vianants i vehicles a l'Escola Pallerola i garantir un camí escolar segur i 46.500 euros pel condicionament del pati d'educació infantil i pintura general del centre
  • 314 mil euros per l'Escola Bressol el Blauet per renovar el sistema de climatització i acabar la posada a punt de la cuina per tal d'oferir un servei de cuina pròpia a partir del curs 2018-2019
  • 70 mil euros per impulsar projectes i metodologies innovadores a les aules com per exemple el Montquímic, Robotseny, projectes cooperatius...
  • 423 mil euros per garantir l'accés a l'educació a la població en situació socieconòmica desfavorida i lluitar contra el fracàs escolar a través de beques menjador, de llibres, d'escola bressol, escola de música, etc... provinent de fons municipals i del Consell Comarcal
  • 62 mil euros per reformar el local social del barri de les Borrelles
  • 22 mil euros per adquirir 6 nous desfibril·ladors que s'instal·laran als barris de Sant Ponç, Illes Belles, Baix Montseny, a l'Institut Baix Montseny, al Casal d'avis i un de mòbil per la Policia local  
  • 150 mil euros per seguir treballant en la piscina municipal a l'aire lliure


Eix estratègic 3: Posar Sant Celoni al mapa

  • 143.500 euros per acabar de connectar i arranjar la ruta cicloturista La Tourdera des de la Font dels enamorats fins a Gualba
  • 51.500 per habilitar una zona d'acollida d'autocaravanes

Eix estratègic 4: Un ajuntament de servei

  • 590 mil euros per executar les obres d'adequació de l'edifici Puigdollers per acollir l'àrea de Serveis Socials
  • 113 mil euros per incrementar la plantilla de la Policia Local amb 3 noves incorporacions
  • 97 mil euros per tirar endavant la posada en marxa de l'administració electrònica
Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina