15/05/2025

Nova prova de sirenes d'alerta de risc químic el dimecres 21 de maig

L'objectiu d'aquestes actuacions són comprovar el bon funcionament de les sirenes i, alhora, familiaritzar la població amb els sons d'avís

prova sirenesEl dimecres 21 de maig de 2025, Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya farà la primera prova del sistema de sirenes de risc químic del 2025 per alertar d'emergències químiques a diversos municipis, entre els quals, Sant Celoni. La prova, que tindrà lloc a les 10 del matí, constarà de l'activació de les sirenes de risc químic i l'enviament d'alertes al mòbil de la població que es trobi al municipi. 

A l’inici de la prova, a les 10 del matí del dimecres 21, s’enviarà l’alerta de Protecció Civil als telèfons mòbils informant de la realització de la prova, i al cap d’uns minuts s’activaran les sirenes de risc químic amb el so de confinament (so ondulant com el d’una sirena d’ambulància). El so d'inici d'alerta de les sirenes consta de tres senyals d'un minut de durada separats per silencis de cinc segons. Al cap de quinze minuts, s’activaran les sirenes de risc químic amb el so de fi de confinament (un so pla més agut).

El so de les alertes del mòbil i el de les sirenes pot causar molèsties a les persones amb hipersensibilitat al soroll. Es recomana que utilitzin auriculars amb cancel·lació de soroll per reduir-lo. 

L'objectiu d'aquestes actuacions són comprovar el bon funcionament de les sirenes i, alhora, familiaritzar la població amb els sons d’avís. 

En el cas real que es produís un accident en una indústria o instal·lació, la finalitat del sistema d'avisos és la d'alertar de forma ràpida a la població situada a la zona vulnerable i adoptar, si fos necessari, les mesures preestablertes de confinament o evacuació, que serien refugiar-se a casa o a l’immoble més proper, tancar portes i finestres, desconnectar tots els sistemes de ventilació i esperar la notificació de fi d’alerta.

Per tal d’avaluar el funcionament d'aquesta prova, Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya ha preparat una enquesta amb un qüestionari breu al qual es pot accedir a través d'aquest enllaç

Més informació al web de les proves de sirenes de Protecció Civil

Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir en Whatsapp
Versió per imprimir
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina