Diumenge, 29 de març de 2026  -  6 h tarda

El CineFòrum de laFilmo: Amarcord (1973), de Federico Fellini

minicicle: Rebrot

Per al mes de març, laFilmo us proposa Rebrot, un diàleg entre dues obres mestres que converteixen la memòria en matèria cinematogràfica i cicle vital. A Maduixes salvatges, Ingmar Bergman construeix un viatge primaveral per carretera que també és interior, on records, somnis i visions irrompen elegantment en el present, i uns anys més tard, Federico Fellini a Amarcord reconstrueix un univers molt personal, però coral, de records, rituals i episodis quotidians que segueixen el ritme de les estacions.
Dues obres mestres amb un llegat cinematogràfic incalculable que, des de formes narratives oposades —la introspecció austera en Bergman i la celebració exuberant en Fellini—, convergeixen en una memòria que no és només un retorn al passat, sinó també un moviment circular, un procés de pèrdua i de renaixement continu, com el de la mateixa primavera.

El títol prové del dialecte romanyol de Rimini, ciutat natal de Fellini, i significa "jo recordo", expressant la voluntat de fer de la memòria un element estructural de la pel·lícula, on records, rituals i episodis quotidians formen un flux continu que es repeteix com les estacions. Com a La dolce vita o 8½, Fellini combina humor i melancolia amb la música evocadora del seu col·laborador habitual Nino Rota, que acompanya el film amb temes que alternen nostàlgia i lirisme, reforçant l'ambient íntim i evocador.
Amarcord ha tingut una gran influència en directors com Woody Allen, Martin Scorsese i Wes Anderson, que han adoptat narratives similars en les seves pròpies exploracions de la subjectivitat i la memòria, i continua essent un referent per entendre com el cinema pot fer visible la relació entre records personals, cicles vitals i transformació emocional. Estrenat el 1973, Amarcord va guanyar l'Oscar al millor film de parla no anglesa (1975), consolidant-se com una de les aportacions més celebrades de Fellini al cinema internacional.

Com sempre en VOSE, amb presentació, entrada lliure i sortejos de proximitat.

Lloc: Teatre Ateneu, Sala Lluís Giró
Durada: 2,5 hores aprox
Organitza: laFilmo del Baix Montseny
Preu: Entrada lliure
Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir en WhatsappAfegir l'acte al vostre calendari
Versió per imprimir
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina