El programa LECXIT de millora de la comprensió lectora per a alumnes de 4t i 5è de Primària ha celebrat la cloenda del curs 2023-24 a la Biblioteca l’Escorxador amb la presència del voluntariat i l’alumnat de les escoles de Sant Celoni. Aquest curs s'ha comptat amb 10 parelles LEXCIT.
Aquest projecte pretén millorar la comprensió lectora, així com fomentar el gaudi per la lectura i conèixer els usos i espais de la biblioteca municipal. La clau de LECXIT està a treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l'entorn entre famílies i escoles.
El LECXIT és un exemple de projecte de voluntariat educatiu que té com a valors la cooperació i la solidaritat. Està basat en la metodologia de l’aprenentatge significatiu, en tant que alumne i voluntari reben beneficis per mitjà del vincle efectiu que s’estableix en l’aprenentatge de la lectura: L’aprenent rep l’atenció exclusiva d’una persona que aporta el seu temps lliure per implicar-se en l’educació d’un infant i tot el seu afecte, el voluntari rep la gratitud i el sentit de la utilitat en l’experiència en si mateixa.
A Sant Celoni, el LECXIT es va iniciar l’any 2013 per als professionals de la biblioteca l’Escorxador amb el suport de la Fundació Bofill i de l’àmbit d’educació del consistori celoní. A Catalunya, el projecte es va iniciar el curs 2011-2012 i enguany hi ha un total de 295 punts LECXIT i 1750 voluntaris.
Si t’interessa ser voluntari/ària a la biblioteca l’Escorxador o bé a la Unió Batllorienca, tens un bon nivell de català parlat i escrit i disposes de temps lliure, pots contactar amb la Rectoria Vella trucant al 938641213, escrivint a educacio