Divendres, 30 d'octubre de 2026  -  8 h vespre

Dansa: Don Lífar, un duelo en gris de la Cia La Morgue

Programació Teatre Ateneu

Programació Ateneu Don LífarSinopsi de l’espectacle
Don Lifar, un duelo en gris és un exercici d’estil, política i absurditat històrica.

El 30 de març de 1958, als 53 anys, el coreògraf Serge Lifar es va enfrontar a l’empresari George de Cuevas, de 73 anys, en un duel a Blaru, França. La querella va ser el resultat d’un “desacord artístic” sobre el ballet Suite en blanc de Lifar. Els duels eren il·legals a França des del segle XVII, per això l’hora i el lloc no s’havien anunciat públicament. Tanmateix, el duel va tenir lloc davant de 30 periodistes i va acabar al setè minut després que Cuevas ferís l’avantbraç de Lifar. Es va dir que després del duel tots dos homes van plorar i es van abraçar. Cuevas va declarar: “He foradat el meu fill. He assassinat el déu de la dansa.” 

A través de la repetició i la re-escenificació del duel, es realitza un striptease històric de la figura del coreògraf i les seves qualitats mitològiques per qüestionar com es construeix el discurs institucional. La investigació atenta de les grans gestes i esdeveniments de la humanitat revela un sentit ocult de ridícul. A partir de la sospita que alguns dels esdeveniments històrics seriosos, importants i principals escollits són, alhora, absurds i fins i tot divertits, l’obra és una recreació i reapropiació de les grans estructures narratives per suggerir que la veritat apareix a través de la multiplicitat i la comèdia.

  
Fitxa artística: 

Autoria: La Morgue
Direcció i concepte: Pau Masip
Coreografia i interpretació: Antoine Bouhier, Gabriel Zúñiga Ávila, Júlia Auladell Clapés, Paula Calveras Calatayud, Pau Masip i Tara Ukmar
Música: Tara Ukmar, Eduardo Cruz Gaytán, Jesús Othocani Cruz Moreno, Gabriel Zúñiga Ávila
Escenografia: Jesús Othocani Cruz Moreno, Júlia Auladell Clapés, Pau Masip
Disseny de vestuari: Nogati Udayana, Tim Haitzinger
Il·luminació: Luis Sousa
Vídeo i fotografia: Hugo Fidalgo
Mirada externa: Jonathan Burrows, Matteo Fargion, Manuel Ronda

 
Venda d'entrades

Properament
   

Programació Teatre Ateneu 2026

Lloc: Teatre Ateneu, Sala Gran
Durada: 40 minuts
Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir en WhatsappAfegir l'acte al vostre calendari
Versió per imprimir
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina