Descripció
Tot el plantejament metodològic persegueix estimular als joves i les joves en el procés de construcció del seu projecte de vida i professional per fomentar la continuïtat educativa i evitar l'abandonament escolar prematur. Fugint de plantejaments alliçonadors o que assenyalin vulnerabilitats, es planteja una activitat que, en primer lloc, motiva als i les joves i els apodera en l'etapa educativa en què es troben. En segon lloc, es planteja l'orientació com a eina pel procés de presa de decisions, les oportunitats i reptes que es planteja. Per últim, es planteja la importància que té l'oritentació en el col.lectiu de joves però també com podem beneficiar-nos d'ella al llarg de la vida. S'expliquen els tres elements clau dins del procés de decisió, l'autoconeixement, l'exploració de l'oferta formativa i la del món laboral i com podem treballar cada element, analitzar-lo i explorar-lo. Es pretén estimular als joves i les joves perquè posin en valor totes les competències de les que ja disposen, de manera que puguin identificar-les i anar desenvolupant-les a nivell personal i professional. Tots aquests continguts es contextualitzen en el marc del món laborar que trobem al segle XXI, on es demanen coneixements teòrics però també coneixements transversals vinculades a diferents àmbits.En definitiva, es faciliten coneixements, eines i recursos als joves per poder tenir un projecte vital amb èxit.