En la societat actual, oberta i cada dia més plurilingüe, cal vetllar perquè el màxim nombre d'empreses adoptin la llengua catalana en els seus sistemes de comunicació i que puguin treballar en català en condicions d'igualtat amb les altres llengües que utilitzin.
Atenció al públic. Les empreses i els establiments oberts al públic han de comptar amb personal que tingui la capacitació lingüística necessària per atendre els consumidors.
Informació i documentació. Les empreses han de tenir disponibles en català les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, els contractes d'adhesió, amb clàusules tipus, normats, i les condicions generals, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit i les factures i altres documents que facin referència als anteriors o que en derivin.
Etiquetatge i instruccions d'ús. S'han d'etiquetar, almenys en català, les informacions necessàries per al consum, l'ús i el maneig adequats dels béns i serveis, amb independència del mitjà, format o suport utilitzat i, especialment, les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat.
Perquè el català sigui present en tots els àmbits:
Català i empresa. Ja estàs al dia? Díptic informatiu | Codi de consum de Catalunya
Llenguatest Consum (autodiagnosi sobre les obligacions lingüístiques del Codi de consum de Catalunya)